לעמוד הבית
050-8307442 03-9032319 הנרקיס 46, מושב חגור

יתרונות של משחקי חשיבה מעץ

מה היתרון של משחקי חשיבה מעץ, על משחקי המחשב?  

משחק הינו פעולה הנעשית מתוך רצון לשם הנאה, אגב למידה.

במשחקי החשיבה מעץ המשתתף מפתח את עולם הדמיון. דבר אשר כמעט ולא מתקיים במשחקי מחשב.

" דמיון חשוב יותר מידע" (אלברט איינשטיין) .

כהורים  אנו רוצים להבטיח את הצלחתם של ילדינו בעולם ה"מחר". ה"מחר" מתפתח במהירות ואף אחד לא יכול לצפות מה המקצועות, הכישורים שידרשו לילדינו כדי להצליח. לדוגמא, בשנת 2007 הומצא הSmartphone ( לפני פחות מ 10 שנים) ושינה את העולם כולו. אבל דבר אחד אנו כן יכולים לצפות – מחקרים מראים כי אם אנו רוצים להבטיח את הצלחת ילדינו כדאי לנו  לפתח להם את הדמיון, החשיבה היצירתית וגמישות המחשבה. באמצעות מיומנויות אלו ובתוספת הידע הזמין היום בלחיצת כפתור והדמיון  יוכלו ילדינו להתאים את עצמם לדרישות בעולם "המחר".  

פיתוח כישורי שפה וכישורים חברתיים

כישורים נוספים המתפתחים תוך כדי משחק הם כישורים חברתיים ותקשורתיים כגון: שפה.

הילד מחקה את שפת המשתתפים עמו במשחק, ע"י ההאזנה, דיבור ושפת גוף. כמו כן, הילד לומד מהמשתתפים האחרים נורמות וכללים חברתיים. מיומנויות כמו שיתוף פעולה, התמודדות עם הפסד או ניצחון, כישלון, שליטה עצמית, כבוד לזולת והנאה מבילוי עם חברים הינן התשתית לכישורים חברתיים אותן ניתן לפתח בין השאר ע"י משחקי חשיבה מעץ.  

סמרטווד ופיתוח כישורים חברתיים

באמצעות המשחקים שלנו ניתן לרכוש מיומנויות חברתיות מגוונות: סבלנות ושליטה עצמית ע"י משחק הלודו.

אסטרטגיה, שיתוף פעולה ומנהיגות  – באמצעות משחק הבריקדה.

לדעת לנצח והפסיד בכבוד – רברסי, מירוץ סוסים, סגור קופסה.

ראיה מרחבית, סבלנות ושיתוף פעולה – ג'נגה, דוקים

סבלנות ואסטרטגיה- דמקה סינית, שלוש בשורה תלת ממד, איקס עיגול תלת ממד,

מיומנויות אלה מתפתחת באופן הדרגתי בהתאם לגיל, היכולת הקוגניטיבית של הילד וכמובן ככל שהילד מתנסה יותר במשחק הוא מפתח יכולות אלו עוד ועוד. מומלץ שאנו כהורים  נשחק עם הילד ככל שניתן על מנת להוות עבורו מודל לרכישת כל אותן מיומנויות, לעזור לו לגדול להיות אדם עם שפה עשירה, בעל כישורים חברתיים ובעיקר לחזק את הקשר ע"י זמן הנאה משותף.

חשיבות ההורים כמחנכים ומורי דרך לחיים   

כאשר אנו כהורים חושפים את ילדנו למשחקי חשיבה מעץ ובעצם עוזרים להם לפתח את הדמיון, החשיבה היצירתית וגמישות המחשבה, כישורים חברתיים וכישורי שפה. אנו מחזקים את היכולת של ילדנו להצליח בחייהם כבגירים. המשחק מאפשר לתרגל מצבים חדשים, בלתי צפויים ובעצם לתרגל את החיים עצמם (ללא ההשלכות שיש להחלטות הנלקחות בחיים עצמם, כלומר: ברגע שהמשחק מסתיים, הילד חוזר לחיים האמתיים, עם הניסיון שרכש אגב משחק). המשחק בונה לילד את הביטחון העצמי, יכולת ההקשבה לסביבה, ואמונה ביכולות שלו. כל אלה ללא ספק ילוו את בחייו  הבוגרים ויבטיחו את הצלחתו כפי שאנו ההורים מייחלים.

הלקוחות שלנו

aig
alonim
am
ana
bait
begin'
bezeq
cisco
clalit
elbit
hinuch
hp
isracard
isrotel
itung
Layer-32
materna
migvanim
ness
or
pastoral2
reali
rimon
shahaf
srom
teva
ti
ur
yarok
דילוג לתוכן