לעמוד הבית
050-8307442 03-9032319 הנרקיס 46, מושב חגור

הפעלות לבתי ספר – ימי שיא לגיבוש ושיפור מצב הרוח

הפעלות לילדים באמצעות משחקי חשיבה וחברה מעץ

כיצד הפעלות לילדים  באמצעות משחקי חברה וחשיבה מעץ יכולות לשפר את מצב הרוח?

רבות כבר נאמר על החשיבות של משחק להתפתחותם של הילדים מכל הבחינות ואכן למשחק ישנם יתרונות אותם קשה לספור, אולם בין כל המחקרים המדעיים והתאוריות ההתפתחותיות, בל נשכח שהפעלות לילדים הן קודם כל כיף גדול.

כן, זה נכון, הפעלות לילדים מועילות להתפתחותו של עולם הדמיון והן מספקות לילדים ארגז כלים לכישורי חיים השימושי לחיי היום יום, למשל: שיתוף פעולה, התמודדות עם אתגרים, היכולת לפתור קונפליקטים, התמודדות עם הפסד וכן תחושת ההתעלות הנובעת מניצחון. יתרה מכך, הפעלות לילדים מאפשרות לילדים לפתח אינטראקציה חברתית ובגדול – ללמוד וללמד את חבריהם דברים חדשים, לפתח כושר מנהיגות, ללמוד להכיל את האחר ועוד.  אלו הם אכן יתרונות אשר לא ניתנים לוויכוח. אולם בין כל התאוריות לפעמים אנו שוכחים שמשחק משותף הוא פשוט כיף, חוויה גדולה עבור ילדים אשר ביכולתה אף לשפר פלאים את מצב הרוח.

למשחק משותף ישנם יתרונות רבים מבחינה חברתית

ישנם סוגים שונים של הפעלות לילדים באמצעות משחקי חברה וחשיבה מעץ. חלקן מועברות בצורה מאורגנת, על יד המנחה ואחרות מאפשרות לילדים זמן משחק חופשי. לעיתים הילדים המשתתפים במשחק מתמודדים עם אתגרים הניצבים מולם בעצמם ולעיתים הם נעזרים בחברים או בדמות הורית על מנת למצוא פתרון. למעשה משחק הוא תהליך למידה חיובי וחוויתי ולא פעם, אם נתבונן מהצד על ילדים משחקים בשעת פעולה, נראה שהם נמצאים בתהליך למידה מתמיד. ישנם רגעים שהם פעילים מאוד במשחק ובאחרים, הם עוצרים, מתבוננים ולומדים. כמו כן, על מנת לשחק ביחד כחלק מקבוצה, על הילדים לשתף פעולה אחד עם השני, מה שתורם באופן משמעותי לפיתוחה של תקשורת בין חברים. כל הלקחים שנלמדים במסגרת המשחק משתתפים גם בתהליכי קבלת ההחלטות של הילדים בחיים שמחוץ למשחק, אך אינם באים במחיר של ההשלכות אשר חורגות ממסגרת המשחק.  כלומר, כל היתרונות ותהליכי הלמידה – ללא הסיכון הנלווה ללמידת אותם הלקחים בחיים האמיתיים.

משחק חברתי משפר את מצב הרוח

בתור הורים או מחנכים, לא פעם אנו נתקלים בתחושה של עצבות שאופפת את אחד מילדינו, אם זה מעייפות החומר, אם מחוסר שביעות רצון ואם זה מכל סיבה אחרת, אולם כמעט תמיד, ברגע בו הילד פוגש את חבריו ויוצר איתם אינטראקציה, התחושה העגמומית מיד נעלמת ומפנה את מקומה לצחוק והנאה. כך הן ההפעלות לילדים, ביכולתן לשנות את מצב הרוח של הילדים מן הקצה אל הקצה, כמו גם לגשר בין ילדים הנמצאים במהלכו של ריב או אף לשמש כגורם מתווך לילדים אשר מתקשים ליצור אינטראקציה ובכך לעזור להם לתקשר בדרך יצירתית.

מגוון של הפעלות לילדים לבחירתכם

הפעלות לילדים באמצעות משחקי חברה וחשיבה מעץ תורמות המון לילדים מכל הבחינות וניתן אף לשלב אותן כחלק מפעילות לימי הולדת ופעילות חינוכית במסגרת בית הספר: בהפסקות פעילות, בקייטנות ובחופשים וכמובן שתמיד אפשר גם להקצות להם ימי שיא. בsmartwood  אנו מאמינים כי משחק מעצים ילדים ומבוגרים כאחד ולכן מציעים לכם להזמין הפעלות משותפות לילדים ולמבוגרים אשר יעשירו את עולמכם והכל בהתאמה אישית.

הצטרפו אלינו כבר עכשיו ותוכלו לזכות במגוון הפעלות לילדים, באמצעות ערכות משחקי חשיבה וחברה מעץ, הניתנות להפעלה ע"י צוות המורים ומלוות במערכי שיעור מתאימים. וכן להדרכה וליווי מקצועי לכל אורך הדרך.

 

הלקוחות שלנו

aig
alonim
am
ana
bait
begin'
bezeq
cisco
clalit
elbit
hinuch
hp
isracard
isrotel
itung
Layer-32
materna
migvanim
ness
or
pastoral2
reali
rimon
shahaf
srom
teva
ti
ur
yarok
דילוג לתוכן